Elektrisch zit sta bureau

Werkt u lang in dezelfde houding en krijgt u hierdoor lichamelijke klachten? Dan is een elktrisch zit sta bureau een ideale oplossing. Bij ons  vindt u een uitgebreid assortiment aan zit sta bureaus, wij bieden uw een ruim assortiment met zowel handmatig als elektrisch verstelbare zit sta bureaus. Ons advies : als  u veel afwisselend werkt of een flexwerkplek heeft kies dan voor een Elektrisch verstelbaar bureau. Het prijs verschil tussen een slinger verstelbaar bureau of een elektrisch verstelbaar bureau is de laatste veel kleiner geworden en maakt de keuze makkelijker om te kiezen voor een elektrisch verstelbaar bureau. We helpen u graag bij het vinden van een geschikt zit sta bureau, want een goede werkplek begint bij het juiste zit sta bureau.  Ook beiden wij de mogelijkheid om een proefplaasting te realiseren vraag over de mogelijkheden voor een zit sta bureau proefplaatsing informatie op bij een van onze adviseurs  bel :0345-611777

 

Hoe kies ik het juiste zit sta bureau?

Er zijn een aantal factoren waar u rekening mee moet houden als u kies voor een zit sta bureau of een elektrisch verstelbaar zit sta bureau,  tot welke hoogte is het zit sta bureau in te stellen wij bieden 62-130cm als norm.Llet op met een vergelijk dat u deze hoogteinstelling kiest.

Ook adviseren wij u om goed te kijken naar de stabilteit van het aangeboden zit sta bureau en zijn ook modellen in de markt verkrijgbaar die als het zit sta bureau in de hoogste stand staat erg instabiel zijn.

Het draag vermogen houd in tot welk gewicht aan draagvermogen

Bij een elektisch verstelbaar bureau heeft u stroompunten nodig houd rekening met de bekabeling, stroomtoevoer.​
 

Een zit sta bureau = een gezonde keuze

Afwisselend staand en zittend kunnen werken is beter voor uw gezondheid, onderzoeken geven aan dat u minder gezondheidsklachten heeft als u afwisselend werkt aan een een zit sta bureau. Minder rugklachten, actiever bewegen achter uw werkplek, beter doorstroming van het bloed voorkomen hart en vaat ziekte. Ook buikklachten kunnen verminderen doordat u niet de gehele dag " in elkaar zit"

De ideale hoogte

U koopt waarschijnlijk een zit-sta bureau om staand aan te gaan werken, daarom is het belangrijk dat deze op de juiste hoogte ingesteld kan worden. En omdat er geen standaarden zijn, is niet elk bureau tot dezelfde hoogte verstelbaar. Om de juiste hoogte te bepalen, moet u dus ook weten een goede werkhouding is aan een sta bureau.

 

De juiste houding

Wanneer uw onderarmen in een hoek van 90° rustend op het bureaublad liggen kunt u de rest van uw lichaam in een ontspannen houding houden. Wanneer de hoek groter of kleiner wordt, worden de rug en schouders onnodig belast. Wil u de juiste hoogte voor uw zit sta bureau bepalen? Steek dan uw onderarmen in een hoek van 90° voor u uit, en laat vervolgens de afstand van de onderkant van uw onderarm tot de grond meten.

 

Draagkracht/draagvermogen

Dit is vooral een belangrijk punt bij de elektrisch verstelbare variant. Bij elektrisch verstelbare bureaus zit een motor in één of allebei de poten. De draagkracht is afhankelijk van de kracht van de motor, en ligt normaal gesproken tussen 40 - 100kg. Houd rekening met wat u op uw bureau heeft staan. Werkt u alleen met een laptop, dan heeft is draagkracht niet zo'n belangrijke factor. Maar heeft u twee beeldschermen met een computer op het bureau staan (of onder het bureau hangen met een cpu-houder), dan is het zeker aan te raden om een bureau met een goed vermogen te kopen.

 

Stabiliteit van het bureau

De hoogte van het bureau heeft invloed op de stabiliteit. Hoe hoger het bureau, hoe groter de kans op instabiliteit. Om een zit-sta bureaus extra stabiliteit te geven zitten er in de poten telescopische kolommen. Zo zijn er 2-koloms en 3-koloms poten. De laatstgenoemde variant is het meest stabiel. Dit komt omdat het gewicht door meerdere kleine telescopische delen wordt gedragen.

Tips voor gezonde leefstijl op je werkplek

 

Tip 1: Begin met stressvrij werken

Minder stress op je werk draagt bij aan gezond werken. Een goed startpunt om stressvrij te werken is het opschrijven van de oorzaken van je stress. Neem je teveel hooi op je vork? Verlies je het overzicht? Heb je onduidelijke verantwoordelijkheden? Als je hierdoor stress ervaart, beschrijf voor jezelf wat er precies speelt en waar deze spanning vandaan komt. Dit vul je aan met andere stressveroorzakers. Als je de lijst met oorza-ken af hebt, schrijf dan per oorzaak in één zin op wat je kunt doen om de stress weg te nemen. Een haalbaar en laagdrempelig actiepunt dat je helpt. Neem je teveel werk van anderen over? Bespreek dit met je leiding-gevende. Heb je gebrek aan focus? Priorteer je zaken en communiceer duidelijk aan collega’s dat je je hierop focust. Dit zal je rust geven.

Meer tips om je werkstress te verminderen? Lees onze blog over Stressvrij werken.
 

Tip 2: Meer bewegen en minder stilzitten

Gezond werken doe je ook door meer te bewegen. Je kunt buiten werktijd sporten, maar ook tijdens kantoor-uren kun je aan je portie beweging komen. Dat lijkt lastig, maar met kleine aanpassingen kom je al snel meer in beweging. Denk bijvoorbeeld aan een stappenteller waardoor je inzicht krijgt in je bewegingsritme. Richtlijn is om 10.000 stappen per dag te zetten voor een gezonde levensstijl. Maak dus na of tijdens je lunchpauze een wandeling waarbij je twintig minuten stevig doorstapt. Je kunt ook vaker de trap nemen op je werk.

Heb je een zittend beroep? Dan doet zo nu en dan een korte wandeling over de afdeling of een rekoefening wonderen. Ook kun je staand werken met sommige bureaus. Verstel je bureau een halve meter omhoog zodat je minder tijd zittend doorbrengt op je werk. Sommige bedrijven hebben zelfs een eigen sportschool als je wat fanatieker te werk wilt gaan. Zit je jij uren achter een laptop? Dan is het verstandig om in je pauze te gaan wandelen, je collega’s vragen staand of wandelend te vergaderen of om een bureau te installeren waar achter je ook staand kunt werken.

Ben je benieuwd of je al fit genoeg bent zowel voor, tijdens als na werktijd? We hebben een aantal indicatoren op een rij gezet in onze blog Makkelijk en gezond bewegen.
 

Tip 3: Weet wat je eet op je werk

Een belangrijk onderdeel van een gezonde leefstijl is je eetpatroon. Het kan een uitdaging zijn om dagelijks gezond te eten. Bij een bedrijfsrestaurant komt de geur van snacks en tosti’s je vaak bij de ingang al tege-moet. Daarom is het soms makkelijker – en lekker! - om zelf je lunch mee te nemen. Zo weet je precies wat erin zit. Je kunt de avond ervoor al een lekkere salade maken of een broodje invriezen dat de volgende dag als vers is. De voorverpakte broodjes lijken soms gezond, maar kijk even goed wat er allemaal op zit. Ook een soepje is vaak een gezonde optie voor de lunch, vooral een op bouillon gebaseerde soep zoals de groentesoep.

Meer eenvoudige tips voor gezondere voeding, zowel voor, tijdens als na werktijd? Ontdek ze op de blog over Bewust en gezond eten.
 

Tip 4: Zorg voldoende rust en ontspanning

Afhankelijk van wat voor werk je doet, zijn er verschillende dingen waar je op kunt letten om zo een gezondere leefstijl aan te houden. Heb je een fysiek intensieve baan? Zorg dan voor voldoende rustmomenten en drinkmomenten zodat je lichaam even bij kan komen. Zit je veel in vergaderingen en ‘in je hoofd’? Probeer dan bepaalde oefeningen om je hersenen even tot rust te laten komen. Meditatie of mindfulness kan je daarbij helpen. Je kunt online eenvoudig oefeningen hiervan vinden, zoals de bodyscan. Online zijn ook veel interessante podcasts of luisterboeken te vinden om je gedachten te prikkelen en om je op andere manieren te inspireren of na te laten denken. Je kunt deze vinden via Spotify, iTunes, Google Podcasts en andere apps.
 

Tip 5: Maak gezond werken simpel

Zowel offline als online word je overweldigd met allerlei tips om gezonder te leven en te werken. Het kan handig zijn mapjes (in je internetbrowser, op Pinterest of in een boekje) te maken waarin je leuke recepten bewaart, simpele oefeningen opslaat en meditatiepodcasts terug kunt vinden. Zo maak je het makkelijk voor jezelf om je stress te verlagen, gezond te koken en regelmatig te bewegen. Ook kun je een checklist maken in je telefoon of agenda waar je elke dag kunt afvinken of je je aan gehouden hebt aan je goede voornemens. Gezondheid is een keuze, maar maak het jezelf niet te moeilijk.

Advies Nodig?

Vragen of advies nodig over de keuze van uw elektrisch verstelbare bureau?
Neem contact met ons op.

© 2011 - 2019 Elektrisch Verstelbaar Bureau | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel